#1 Dzisiaj

 Gron

Administrator

SkÄ…d: Wietlin
Zarejestrowany:
Posty: 23
Punktów :   

Ulduar-The Siege of Ulduar

Flame Leviathan


Przez ca³± walkê z tym bossem walczymy w pojazdach. Ich si³a i ¿ycie zale¿y od naszego sprzêtu (tym lepszy ilvl, tym wiêcej hp i dmg). Nie przypadkowo Flame Leviathan jest pierwszym bossem w tej instancji – z pewno¶ci± nie jest to zwyk³a, prosta walka i wymagana znajomo¶æ taktyki z pewno¶ci± odstraszy wiele PUGów od Ulduaru (gdy¿ Leviathan jest pierwszym bossem i musi zostaæ pokonany, aby i¶æ dalej).

Do pojazdów wsi±¶æ mo¿ecie dopiero po rozmowie z NPC i aby dostaæ siê do bossa, musicie przedostaæ siê przez fale krasnoludzkich armii. O ile nie chcecie zabiæ Flame Leviathana na hard mode z achievementami, to przed pullniêciem ostatnich 2 du¿ych addów przy bramie, musicie zniszczyæ wszystkie 4 poboczne wie¿e. Przed walk± z bossem radzê naprawiæ siê na koñcu ¶cie¿ki przed alejk± z bossem po prawej stronie. Flame Leviathan pojawi siê po ¶mierci ostatniego Iron Colossusa.

Przed walk± trzeba umówiæ siê, po jakiej drodze boss bêdzie kitowany – tak aby motocykli¶ci wiedzieli, gdzie rzucaæ Tar, co spowalnia prêdko¶æ ruchu bossa.

Taktyka
Salvaged Siege Engine
Salvaged Siege Engine Siege Engine tankuj± bossa kituj±c go, gdy¿ Flame Leviathan zadaje obra¿enia w sumie tylko pojazdom znajduj±cym siê przy nim. Co ka¿de 30 sekund boss zmienia cel i zaczyna pod±¿aæ za innym pojazdem i to wtedy on musi jak najszybciej odwróciæ siê od Leviathana i uciekaæ.

Siege Engine ma tak¿e umiejêtno¶æ Electroshock, która musi byæ u¿yta, gdy tylko boss zacznie castowaæ Flame Jets. Zwykle miêdzy ka¿d± zmian± celu Flame Jets castowane jest tylko 2x, tak wiêc Electroshockiem powinna zaj±æ siê ta osoba, która aktualnie nie tankuje. Gdy jeden Siege Engine ucieka, drugi trzyma bossa na zasiêgu 25yd – dobrze widaæ to na filmiku, który zamieszczony jest na samym pocz±tku tej strony.

Pasa¿er zestrzeliwuje z nieba amunicjê, a gdy ta nie jest potrzebna/jest zestrzelona, po prostu DPSuje w bossa swym drugim dzia³kiem.

Salvaged Demolisher (katapulta)
Salvaged Demolisher - Ulduar Katapulty s± g³ównymi DPSami w tej walce. Ich amunicja jest jednak skoñczona i musi byæ dok³adana przez pasa¿era. Tu¿ przed zniszczeniem dzia³ka przez graczy na Leviethanie mo¿esz przez chwilê oszczêdzaæ amunicjê, aby przy Overload Circuit zadawaæ 50% wiêcej obra¿eñ poprzez Hurl Pyrite Barrel.

Pasa¿er musi regularnie korzystaæ z umiejêtno¶ci Grab Crate, gdy katapulta bêdzie przeje¿d¿a³a w pobli¿u pude³ka z amunicj±, a nastêpnie przekazywaæ j± kierowcy. Ewentualnie, gdy katapulta jest w niebezpieczeñstwie, mo¿esz przyspieszyæ j± kosztem amunicji (Increased Speed). Przyspieszenie ruchu o 100% trwa a¿ 1 minutê. Pamiêtajcie jednak, ¿e DPS te¿ jest wa¿ny – boss z czasem porusza siê coraz szybciej.

Katapulta mo¿e wyrzuciæ swego pasa¿era wprost na Flame Leviathana. Gdy boss ma ok. 8 stacków buffa, który zwiêksza jego prêdko¶æ i obra¿enia, katapulty musz± wyrzuciæ tam w sumie 1 dpsa (najlepiej ranged) i 1 healera (normal – 2 graczy, heroic – 4 graczy), którzy zniszcz± jedno z dzia³ek i poprzez 10-sekundowy channeling spowoduj±, ¿e boss bêdzie przez 20 sec w stunie i otrzymywa³ 50% wiêcej obra¿eñ, a jego prêdko¶æ ruchu zostanie zresetowana do 100%. Gracze znajduj±cy siê na Leviathanie zostan± wyrzuceni w powietrze i spadn± na spadochronie – musz± zostaæ jak najszybciej odebrani przez Choppery i dowiezieni spowrotem do katapult. To jedna z g³ównych rzeczy w tym bossie, która musi byæ dobrze zorganizowana i wykonana na czas, co mo¿e nie byæ za ³atwe w przypadku PUGu.

Salvaged Chopper (motocykl)
Salvaged Chopper - Ulduar Motor porusza siê bardzo szybko i mo¿e nawet strafeowaæ. Mo¿e mieæ ze sob± pasa¿era, ten nie ma jednak w tym motocyklu ¿adnego zajêcia.
Kierowca Choppera ma 2 funkcje. Musi regularnie rzucaæ na ziemiê Tar (smo³a), które spowalnia bossa – trwa ono a¿ 45 sekund i dlatego wa¿ne jest, aby boss by³ ca³y czas kitowany po tej samej drodze. Tar mo¿e tak¿e zostaæ podpalone (przez katapulty), przez co zadaje wtedy obra¿enia.
Drug± funkcj± Choppera jest jak najszybsze odebranie gracza, który rozwali³ wie¿e na Leviathanie i zosta³ z niego wyrzucony. Kierowca Choppera musi jak najszybciej pod niego podjechaæ, on musi wsi±¶æ, a nastêpnie podjechaæ pod katapultê, z której zosta³ wyrzucony. Po drodze Chopper mo¿e go uleczyæ swa umiejêtno¶ci± First Aid Kit. Gdy jednak nie masz nic do roboty – mo¿esz normalnie DPSowaæ bossa przy u¿yciu swej umiejêtno¶ci Cannon, która uderza we wrogów znajduj±cych siê na wprost od motoru w zasiêgu 50yd.

http://www.youtube.com/watch?v=qft9HWRh … re=related



Ignis the Furnace Master



Umiejêtno¶ci bossa

    * Scorch – zadaje 22620-25380 obra¿eñ w ci±gu 3 sekund wszystkim znajduj±cym siê przed bossem. Ponadto, ziemia pod bossem zaczyna siê paliæ zadaj±c 8000~ obra¿eñ Fire wszystkim znajduj±cym siê na tej ziemii.
    * Flame Jets – zadaje 8483-9517 obra¿eñ Fire wszystkim dooko³a, podrzuca ich do góry, a tak¿e ucisza na 8 sekund je¿eli gracz co¶ w tej chwili castowa³ . Poza tym, wszyscy otrzymuj± 16000 obra¿eñ Fire w ci±gu 8 sekund.
    * Slag Pot – losowy gracz zostaje przeniesiony do wiru ognia, uniemo¿liwiaj±c mu zaatakowanie bossa przez 10sec i zadaj±c mu w tym czasie 7500 obra¿eñ Fire na sekundê. Je¿eli cel prze¿yje, to przez najbli¿sze 10 sec bêdzie mia³ 150% wiêcej haste.
    * Co jaki¶ czas pojawia siê Iron Construct, który zwiêksza dps bossa o 20% (bonus ten siê stackuje wraz z kolejnymi addami). Addy te musz± staæ na podpalonej ziemi (scorch), gdzie z czasem bêd± otrzymywaæ debuffa Heat (ka¿dy zwiêksza prêdko¶æ ruchu i haste adda o 5%). Gdy jego Heat zestackuje siê do 20x, Iron Construct stopi siê niemal ca³kowicie (Molted) – musi zostaæ wtedy jak najszybciej zaci±gniêty do wody, gdzie siê zamrozi (Brittle). Jest wtedy zestunowany, jest 50% wiêcej szansy na zadanie mu krytyka i wystarczy wtedy tylko 1 cios za conajmniej 5000dmg, aby Iron Construct zgin±³ (i bonus +20% do dmg bossa zniknie).


Taktyka
Obowi±zkowy fire resistance (aura paladyna/totem szamana). Boss powinien byæ trzymany na pewnym dystansie od raidu i odwrócony do niego ty³em (najlepiej, aby by³ przesuwany wzd³u¿ brzegu wody). Uciekamy od podpalonej ziemi (Scorch). Gdy boss zamierza u¿yæ Flame Jets, wszyscy musz± zaprzestaæ castowania (zw³aszcza healerzy) – inaczej nie bêd± mogli rzucaæ zaklêæ przez najbli¿sze 8 sekund. Bardzo mocno bêd± musieli siê w tej walce skupiæ healerzy – oprócz tanka, musz± tak¿e leczyæ ca³y raid, gdy ten oberwie z Flame Jets, a czasami heala bêdzie wymagaæ tak¿e jedna z osób w raidzie, która bêdzie w Slag Pot (w sumie 75000 obra¿eñ w 10sec). DBM jednak bardzo mocno ostrzega nas przy castowaniu Flame Jets przez bossa, wiêc nie powinno to nam za bardzo przeszkadzaæ.

Co jaki¶ czas pojawiaj± siê addy. Na pocz±tku nie bij± zbyt mocno i maj± ma³± prêdko¶æ ruchu – ale to siê z czasem zwiêksza, a ka¿dy ¿ywy Iron Construct zwiêksza dmg bossa o 20%. Offtank musi ³apaæ ka¿dego Iron Constructa, który siê pojawi i umie¶ciæ go w podpalonej przez Scorch ziemii. Gdy debuff Heat na addzie zestackuje siê do 20x, musi on zostaæ szybko przeniesiony do wody i tam szybko zabity. Offtank powinien powiadamiaæ kiedy i gdzie wchodzi ze stopionym addem (Molted), aby DPS zada³ mu szybko 5000 obra¿eñ jednym hitem (dobrze jest przypisaæ do tego jedn±-dwie osoby).



http://www.youtube.com/watch?v=Hp50gUCAqwc

Razorscale


Walkê zaczynamy poprzez rozmowê z Expedition Commanderem. Przyda siê tu fire resistance, wiêc tak jak u Ignisa, korzystamy z totemu szamana lub aury paladyna.

Faza I
Pierwsza faza to obrona naszych przyjacielskich krasnoludów, którzy bêd± naprawiaæ dzia³ka z harpunami. Ca³y raid powinien skupiæ siê na pokonywaniu addów i uciekaniu z AoE. Dobrym sposobem na z³apanie addów (których jest dosyæ du¿o) jest u¿ywanie Tricks of the Trade na tanku i Fan of Knives na mobkach przez rogue. Co do AoE: z nieba atakuje nas zwyk³y Fireball, który po prostu zadaje dmg, i niebieski p³omien, który wytwarza po chwili du¿y niebieski ogieñ (dobrze jest ustawiæ Particle Details na maxa, aby by³ dobrze widoczne), w którego wej¶cie niemal natychmiastowo koñczy siê ¶mierci±. Unikaæ go wiêc jak ognia :]

Gdy dzia³ka zostan± naprawione, mog± zostaæ u¿yte (najlepiej do tego nadaje siê ranged dps) do wystrzelenia harpunu w Razorscale’a – smok wtedy spada na chwilê na ziemiê i jest zestunowany na 30 sekund – w tym czasie raid powinien skupiæ siê na jak najszybszym DPSie (boss ma Enrage po 10 minutach). Tu¿ przed wzlotem smoka spowrotem do góry, zieje on ogniem zabijaj±c wszystkich stoj±cych przed nim i rzuca AoE (35yd), podrzucaj±c wszystkich z raidu do góry.

Faza II
Gdy smokowi zostanie 50% ¿ycia, l±duje na ziemie i rozpoczyna siê II faza. Smok nadal pozostawia na ziemi niebieskie ognie, zieje ogniem musi byæ tankowany zdala od raidu) i korzysta z Wing Buffet, który podrzuca wszystkich do góry (zasiêg 35yd). Boss narzuca te¿ tankowi debuff Fuse Armor, który zmniejsza jego armor i prêdko¶æ ruchu o 20% (stackuje siê do 5). Tankowie musz± siê wiêc zmieniaæ co mniejwiêcej 2 stacki. Wszystkie bloodlusty i inne tego typu cooldowny powinny zostaæ u¿yte dopiero w tej fazie – Wing Buffet nak³ada stackowalny debuff Flame Buffet, który zwiêksza otrzymywane obra¿enia przez wszystkich w raidzie.

http://www.youtube.com/watch?v=5dj2XWvo … r_embedded

XT-002 Deconstructor


Zdolno¶ci bossa

    * Gravity Bomb – losowy gracz w raidzie dostaje debuff Gravity Well, który wybucha po 9 sec przyci±gaj±c i zadaj±c 20000 obra¿eñ graczom w promieniu 10yd
    * Tympanic Tantrum – zabiera 10% ¿ycia co sekundê przez 8 sekund graczom w pobli¿u bossa (zasiêg melee)
    * Light Bomb – kolejny debuff nak³adany na losowego gracza, przez 9 sec zadaje 2-3k obra¿eñ pobliskim sojusznikom (9yd)


Taktyka
XT-002 Deconstructor to g³ównie walka tank’n’spank z 10 minitowym limitem czasu (enrage). Boss powinien byæ tankowany przy schodach. Wszyscy musz± siê rozstawiæ na zasiêg 10-15yd (light bomb). Po pierwsze: gdy kto¶ dostanie debuffa Gravity lub Light Bomb (oba debuffy s± ³atwo zauwa¿alne wizualnie, na pasku debuffów oraz informuje nas o tym DBM), musi odbiec od raidu na ok. 20yd. Po drugie: healerzy musz± mieæ oko na raid gdy boss rzuca Tympanic Tantrum, który zadaje mnóstwo obra¿eñ wszystkim w raidzie w ci±gu 8 sekund.

Co ka¿de 25% (75/50/25) boss przestaje atakowaæ i przez pewien czas mo¿emy DPSowaæ jego serce, powoduj±c 100% wiêcej obra¿eñ., ale w miêdzy czasie pojawiaj± siê addy. XS-013 Scrapboty (ma³e mobki) id± prosto do bossa i ulecz± go, je¿eli uda im siê doj¶æ. XE-321 Boombot (du¿a bomba, ³atwo zauwa¿alna) wybucha, gdy zostanie mu 50%, ¶ci±gaj±c po³owê ¿ycia wszystkim pobliskim graczom i zabijaj±c wszystkie addy – mo¿e wiêc zostaæ u¿yty do niszczenia Scrapbotów. XM-024 Pummelery to zwyk³e addy, które musz± byæ normalnie offtankowane i zabite. G³ównie DPSujemy ca³y czas bossa – ale gdy pojawi± siê addy, przez chwilê siê chocia¿ nimi zajmijmy, tak aby nie zniszczy³y tanków. Pamiêtajcie, ¿e ma³e mobki nie mog± siê do bossa dostaæ, gdy¿ go wtedy ulecz±.

http://www.youtube.com/watch?v=31GJyJxh … r_embedded

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.044 seconds, 7 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wtd.pun.pl www.baryczsulow.pun.pl www.ftstory.pun.pl www.adelis.pun.pl www.informatyka2008.pun.pl