#1 Dzisiaj

 Gron

Administrator

SkÄ…d: Wietlin
Zarejestrowany:
Posty: 23
Punktów :   

NAXX - Frostwyrm Lair

Sapphiron
Faza I

* Frost Aura rani we wszystkich w raidzie za 1600 obra¿eñ co ka¿de 2 sekundy
* Cleave uderza do 10 graczy znajduj±cych siê przed Sapphironem
* Tail Sweep zadaje 2150-2800 obra¿eñ i odpycha wszystkich znajduj±cych siê za Sapphironem
* Life Drain to kl±twa rzucana na 5 (wersja 10 os. – na 2) graczy, zadaje 4500-5500 obra¿eñ Shadow i leczy Sapphirona za 9-11k co ka¿de 3 sekundy przez 12 sec.
* Blizzard zadaje 5500-6500 obra¿eñ Frost co 2 sec i spowalnia prêdko¶æ ruchu o 50% na pewnym obszarze, który z czasem siê przesuwa
* Berserk aktywowany jest dopiero po 15 minutach, zwiêksza zadawane obra¿enia o 500% szybko powoduj±c wipe.
* Sapphiron co 45 sec. wznosi siê do góry rozpoczynaj±c II fazê, chyba, ¿e ma poni¿ej 10% ¿ycia.

Faza II

* Icebolt zamra¿a 3 (wersja 10 os. – 2) graczy i uderza pobliskich sojuszników za 6300-7700 obra¿eñ (tylko raz).
* Frost Breath zadaje 112-187k obra¿eñ Frost wszystkim graczom skutecznie ich zabijaj±c jednym strza³em. Frost Breath nie rani graczy stoj±cych za graczami zamro¿onymi Iceboltem.
* Boss powraca do fazy I krótko po u¿yciu Frost Breath.


Taktyka – Sapphiron
Walka dzieli siê na 2 fazy – l±dow± i powietrzn±, podobnie do Nightbane’a z Karazhan. Podczas fazy I boss tak jak niemal ka¿dy smok korzysta z Cleave i Tail Sweep (uderza graczy stoj±cych przed i za bossem). Poza tym co 2 sekundy systematycznie rani wszystkich graczy w raidzie poprzez Frost Aura (dlatego przyda siê w tej walce jakikolwiek frost resistance), a tak¿e rzuca Blizzard podobny do tego z Karazhan rzucanego przez Shade’a of Aran, którego obszar dzia³ania porusza siê po pomieszczeniu. Poza tym boss korzysta z Life Drain i najlepiej jest to jak najszybciej zdispellowaæ (decurse posiada druid, mage i resto shaman). Po 45 sekundach rozpoczyna siê faza powietrzna.

W fazie II Sapphiron zamra¿a 3 (wersja 10 os. – 2) graczy. W pewnym momencie us³yszymy wiadomo¶æ “Sapphiron takes in a deep breath“, po której musimy jak najszybciej schowaæ siê za jednego z zamro¿onych sojuszników, tak jakby¶my chcieli siê nim zas³oniæ przed Sapphironem. Po tym, gdy rzuci Frost Breath wracamy do swych starych pozycji i czekamy na powrót do fazy I.
Zanim gracze zostan± zamro¿eni w fazie II, najlepiej by³oby aby¶my byli rozprzestrzenieni, gdy¿ Ice Bolt zadaje tak¿e obra¿enia sojusznikom stoj±cym obok. Nie stójmy jednak za daleko od siebie (zw³aszcza w wersj 10 os.), gdy¿ mo¿e zdarzyæ siê, ¿e nie dobiegniemy na czas do zamro¿onego sojusznika.


Kel’Thuzad

Faza I
W tej fazie nie mo¿emy zaznaczyæ Kel’Thuzada ani go atakowaæ. Zaczyna siê ona w momencie gdy kto¶ stanie na ¶rodku pomieszczenia (w zielonym kó³eczku) i trwa dok³adnie 3 min 48 sec. Regularnie zaczyna do nas podchodziæ coraz wiêcej addów i naturalnie musimy zabiæ je wszystkie. Wszyscy stoimy na ¶rodku pomieszczenia i go nie opuszczamy – wyj±tkiem s± meleesi, którzy podchodz± TYLKO do plugastw. Szkielety (4k hp) i banshee (55k hp) powinny byæ zabijane przez rangedów – poruszaj± siê dosyæ wolno i mocno uderzaj± we wrogów znajduj±cych siê w melee range. Plugastwa maj± 75k ¿ycia i nie uderzaj± zbyt mocno w tanków, ale maj± stackuj±cy siê debuff podobny do Mortal Strike warrior’a, zmniejszaj±cy otrzymywane heale.

Faza II
Faza II mo¿e zacz±æ siê jeszcze przed zabiciem wszystkich addów – tank musi jak najszybciej zaatakowaæ Kel’Thuzada, za¶ DPSi niech najpierw dokoñcz± zabijanie addów. Lista umiejêtno¶ci Kel’Thuzada:

* Frostbolt (volley) natychmiastowo uderza wszystkich w raidzie za 7200-8800 obra¿eñ Frost. Przyda siê wiêc tutaj frost resistance (aura paladyna/totem shamana).
* Frostbolt (single) jest castowany przez 2 sekundy i uderza tanka za ok. 30000 obra¿eñ Frost i powinien byæ przerywany, gdy tylko to mo¿liwe. W tym wypadku ob³aci³oby siê nawet za³o¿enie sprzêtu z dodatkowym + do frost resistance.
* Shadow Fissure to ³atwe do zauwa¿enia ‘czerwone kó³eczko’, które wystrzeliwuje po 3 sekundach zabijaj±c wszystkich znajduj±cych siê na jego obszarze.
* Detonate Mana debuff rzucany na losowego gracza, który wybucha po 5 sekundach zadaj±c obra¿enia AoE wszystkim graczom dooko³a – starajmy siê nie podchodziæ do nikogo na zasiêg 10 yd. Obra¿enia zale¿± od naszej maksymalnej many – mo¿emy zapomnieæ o tym debuffie je¿eli jeste¶my rogue, warriorem, death knightem czy druidem w formie kota/nied¼wiedzia.
* Frost Blast zamra¿a losowego gracza (i pobliskich sojuszników, zasiêg bodaj¿e 10yd), zadaj±c co sekundê obra¿enia wynosz±ce 26% maksymalnego ¿ycia (czyli w sumie 104% maksymalnego ¿ycia). Je¿eli w tych 4 sekundach szybko nie otrzymamy porz±dnego heala – zginiemy. Czar ten jest zw³aszcza zabójczy gdy zostaje u¿yty na na jednego z meleesów, którzy niestety nie mog± za bardzo siê rozprzestrzeniæ. Dobrym tu sposobem jest np. podzielenie meleesów na 2 grupy i jedna bêdzie staæ z jednej strony Kel’Thuzada, a druga z drugiej.
* Chains of Kel’Thuzad (dzia³a tylko w wersji Heroic) to Mind Control rzucany na 3 losowych graczy – ka¿dy z nich jest 2x wiêkszy, zadaje 2x wiêcej obra¿eñ, jest do nas wrogi, ma nad sob± wielki czerwony napis (ze swoim imieniem) i bardzo czêsto próbuj± zbuffowaæ lub uleczyæ Kel’Thuzada za 5x wiêcej ni¿ normalnie. Co robiæ z takimi delikwentami? Crowd Control! Efekt trwa 20 sekund i raczej nie starczy nam na to wszystko stunów – dobrym pomys³em by³oby tu wiêc Hex, Polymorph, Freezing Trap, Blind i inne tego typu czary. Chains of Kel’Thuzad kasuje ca³y wcze¶niej wytworzony threat – musimy wiêc potem daæ chwilê tankowi na odzyskanie aggro’a.

Faza III
Gdy Kel’Thuzadowi zostanie ju¿ tylko 45% ¿ycia przywo³a do pomocy czterech (wersja 10 os. – dwóch) pomocników. Ka¿dy z nich ma ok. 2 mln. ¿ycia, wiêc zabicie ich nie wchodzi raczej w grê – offtankowie musz± mieæ je ca³y czas na sobie i czekaæ a¿ raid zabije Kel’Thuzada. Obra¿enia tych addów z czasem rosn± – regularnie rzucaj± Blood Tap, ka¿dy zwiêkszaj±cy obra¿enia o 15%.
Faza III to po prostu faza II z addami, tyle ¿e zmieniaj± one walkê w DPS race – musimy jak najszybciej zabiæ Kel’Thuzada, zanim addy zaczn± wybijaæ cz³onków raidu. Uszykujmy sobie Heroismy i inne zdolno¶ci z d³ugim cooldownem na w³a¶nie fazê III.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.023 seconds, 7 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.adelis.pun.pl www.ftstory.pun.pl www.informatyka2008.pun.pl www.wtd.pun.pl www.ef81.pun.pl